*Yhteistyössä IKEA
Ikea on tehnyt kampanjan, jonka tarkoituksena on saada vanhemmat ja lapset kokkaamaan enemmän yhdessä. Tutkimukset osoittavat, että usein vanhemmat ja lapset viettävät yhteistä aikaa television ääressä. IKEAn Life At Home Reportin mukaan puolet vanhemmista tuntee, ettei heillä ole tarpeeksi aikaa leikkiä lastensa kanssa, ja syyllisyys painaa tietenkin useimpia. Samalla monet lapset eivät saa perustietoja ruoka-aineista ja ruoanlaitosta, kun vanhemmat pelkäävät lasten vain sottaavan keittiössä ja lisäävän stressiä.
Kampanja ainakin sai minut muistamaan mitä oli olla lapsi. Miten ne nyt niin arkiset jutut olivatkin erityisiä. Miten ruoanlaitto ei koskaan ollut tylsää. Miten kurkun pilkkominen oikealla puukolla oli suurinpiirtein jännittävintä koko maailmassa. Miten uunin edessä tuijotetut minuutit tuntuivat ikuisuudelta. Miten uskomattoman hyvää oli tuore pulla ja kylmä maito. Miten sitä ei koskaan uskonut, että raakaa taikinaa ei kannata syödä liikaa.
Ruoanlaitto vie päivittäin paljon aikaa, joten miksei tehtäisi sitä
yhdessä? Lasten näkökulmasta keittiö voisikin olla kodin hauskin huone!
Annetaan lasten osallistua ja uskotaan heille muitakin tehtäviä kuin ne
tylsimmät pöydän kattamiset ja salaattien huuhtomiset.
Alla
olevassa videossa on lapsen kertomana viisi sääntöä aikuisille lasten
kanssa kokkaamiseen. Voin sanoa, osui ja upposi! Ensi kerralla koitan
muistaa nämä 🙂
!function(a,b,c){var d=a.getElementsByTagName(b)[0];a.getElementById(c)||(a=a.createElement(b),a.id=c,a.src=(”https:”==document.location.protocol?”http://player-services.goviral-content.com”.replace(/^http:/,”https:”):”http://player-services.goviral-content.com”)+”/embed-code/index/find?placementVersionId=7606991414459640841600024″,d.parentNode.insertBefore(a,d))}(document,”script”,”gv_script_7606991414459640841600024″);
Anonyymi
29.10.2015 at 11:35Ihan hauska idea, mutta todellisuudessahan Ikean tarkoitus on myydä mahdollisimman heidän keittiöitään taikka keittiötavaroitaan. Tämä on ihan hyvä muistaa kuitenkin, kun hehkutetaan firmojen kampanjoita.